Livet som mamma...


Ronja valde att kicka igång denna söndag kl 06.00, så det var bara till att hoppa upp och duka fram frukosten...
Tänk om man hade åtminstone hälften av det glada morgonhumöret och energin på morgonen. Vi har mycket att ta efter från dem små liven. 

Man är verkligen underprioriterad som förälder haha :) Kan komma på mig själv med att störa mig lite på detta, och tycka att Ronja borde visa lite tacksamhet istället för att gå runt och gnälla då man tex släpar sig iväg till lekplatsen fast huvudet värker och ögonen svider, eller när ens mat får stå och bli iskall för att madame väljer att leverera värsta stora bajsblöjan mitt i maten haha, kokar över inombords ibland alltså :) Helt orealistiska och knäppa tankar, men man är väl bara människa? 

Känner av det här lite extra nu kanske för att jag har varit själv med Ronja hela helgen. Jag har alltid haft ett stort behov av ensamhet, och tycker att det är väldigt skönt att vara själv då och då. Så Chrille är mer än välkommen om ett tag, så att jag kan gå in och ta ett långt skönt bad och bara njuta av ensamheten och ladda batterierna lite. 




Kojbygge i ottan. 




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0