Hur kan lycka vara ett val?

När jag såg att klockan slagit 04.30 insåg att jag att det var kört. En natt utan sömn är lika med en natt med ohanterliga tankar, som dessvärre är lika med en inkompetent sjuksköterska. Hej sjukanmälan.

 

Så här sitter jag nu och slevar i mig min gröt och försöker få ordning på mig själv. Såg verkligen fram emot att jobba idag då jag varit därifrån ett par dagar nu. Men imorgon är en annan dag – en ny dag med nya möjligheter. Det är det som är så häftigt med livet.

 

Det är överväldigande att tänka att allt i min kropp är i ständig förändring. Just nu, i denna sekund förändras millioner av mina celler. Man vet att 98 procent av atomerna i kroppens celler byts ut under ett år. Vårt skelett restaureras helt och fullständigt var tredje månad. Vår hud är ny och utbytt var femte dag…hela min kropp är ”ny” på två år. Varje atom, varje molekyl och varje cell är utbytt och ny.

 

Jag är alltså inte samma människa idag som jag var igår. Jag är en ny människa var morgon jag stiger upp. Hur ofattbart är inte det?

 

Här åkte ni visst på lite (o)nödig fakta om människokroppen (hämtad från Kay Pollak). Men håll med om att det ger livet en ny dimension? Tänk vilka enorma möjligheter vi har egentligen!

 

Jag skapar min egen verklighet.

Tänk om det vore så enkelt, eller tänk så är det så enkelt? Tänk om det enda som behövs är rätt verktyg?

 


Kommentarer
Postat av: Christian

Du är så klok min älskade! Du är en unik människa!

2013-04-30 @ 23:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0